PES 16

هر آنچه که باید از PES 16 بدانید

بر طبق سنت همیشگی باید امسال نیز منتظر نسخه ای جدید از سری بازی مشهور و پرطرفدار PES باشیم . همانطور که چندی قبل درنقد و بررسی نسخه دمو بازی PES 16 مطالعه کردید ، نسخه جدید بازی توانسته است مسیر درست PES 15 را ادامه دهد و ویژگی های جدیدی را به بازی اضافه کند . در این مقاله شما می توانید تمامی اطلاعات لازم که پیش از تجربه PES 16 به آن نیاز دارید را مطالعه کنید .

منبع : پردیس گیم

هر آنچه که باید از PES 16 بدانید

1- لیگ و تیم ها

هنوز به طور رسمی لیگ و تیمهای جدید لایسنس شده در بازی PES 16 مشخص نشده است اما بر طبق تصویر مخفی منتشر شده ، به نظر می رسد شاهد تنوع بهتری در این زمینه خواهیم بود  . البته این اطلاعات هنوز تایید نهایی نشده است اما اگر حقیقت داشته باشد ، تنوع لیگ های PES 16 در سطح ایده آلی قرار دارد :

لیست احتمالی لیگ های بازی :

English League ( انگلیس )

English League 2ND Division ( انگلیس )

League 1 ( فرانسه )

League 2 ( فرانسه )

Lega Italia ( ایتالیا )

Italian 2ND Division ( ایتالیا )

Eredivisie ( هلند )

LIGA BBVA ( اسپانیا )

Liga Adelante ( اسپانیا )

Portuguese League ( پرتغال )

PEU League

Other European Teams ( سایر تیم های مشهور اروپایی که در لیگ ها جای ندارند )

Copa Libertadores ( جام باشگاه های امریکای جنوبی )

Copa Sudamericana ( دومین رقابت معتبر سراسری باشگاه های امریکای جنوبی )

Brazilian League ( برزیل )

Chilean League ( شیلی )

Argentinian League ( آرژانتین )

Other Latin American Teams

AFC Champions League

PAC League

Classic Teams

2- گیم پلی

در بخش گیم پلی سیاست اصلی کونامی ، بهبود ایرادات و ارائه تنوع به گیم پلی PES 15 برای خلق نسخه جدید بوده است . به طور کلی پیشرفت های گیم پلی شامل موارد زیر می شود :

انعظاف پذیری بیشتر بازیکنان : یکی از مشکلات عنوان PES 15 روان نبودن حرکت و چرخش بازیکن ها بود که این امر بر روی روند کلی بازی نیز تاثیر گذاشته بود و گاها احساس خشک بودن را به مخاطب ارائه می داد . اما در نسخه جدید کاملا شاهد بهبود این بخش از بازی هستیم . به علت بهبود و اضافه شدن انیمیشن های جدید و روان تر شدن حرکت ها و چرخش های بازیکنان ، بازی به مراتب حالت روان تری را در قیاس با نسخه های گذشته به خود گرفته است .

بخوانید :   تولد ۵ سالگی Orpf

کیفیت و تنوع بخش انیمیشن ها و حرکات بازیکنان : به واسطه بهره گیری از قابلیت های Player ID ، انیمیشن ها و خصوصیات فردی کاملا منحصربفردی برای هر بازیکن تعبیه شده است . شبیه سازی زیبای انیمیشن و حرکات بازیکنان در حدی است که گاها احساس می کنید مدل های واقعی بازیکنان در زمین حاضر هستند .

سرعت انیمیشن ها : این بخش نیز یکی از مواردی بشمار می رود که بخوبی پیشرفت بازی در قیاس با نسخه قبل را به ما نشان می دهد . نسخه گذشته با آنکه کیفیت خوبی در زمینه انیمیشن ها داشت اما سرعت حرکتی آن بسیار پایین بود و موضوع باعث کند شدن کلی گیم پلی می شد اما این مشکل کاملا در نسخه جدید برطرف شده است و این موضوع سبب گشته است که روند کلی گیم پلی بسیار نرم تر و لذتبخش تر از نسخه 15 باشد .

بهبود فیزیک توپ : فیزیک توپ بازی نیز دستخوش تغییرات مثبتی گشته است و حالت خشک نسخه پیشین را ندارد و تلاقی این موضوع با بالاس قدرت ضربات بازیکنان و انیمیشن ضربات ، بسیار خوب از آب در آمده است .

بهبود هوش مصنوعی بازیکنان : یکی دیگر از موارد پیشرفت نسخه 16 در بخش هوش مصنوعی بازیکنان خودی است . این موضوع در تک تک جزئیات و حرکات بازیکنان نمایان است . همخوانی حرکات بازیکنان با هم ، جایگیری مناسب آنها ، بازده حرکتی بسیار دقیق و واقع گرایانه تنها بخشی از هوش مصنوعی جدید بازی بحساب می اید .

3- استادیوم ها

بازی PES 16 از 11 استادیوم بهره می برد . بدون شک این تعداد استادیوم ، برای یک شبیه ساز ورزشی محدود است و شاید انتظار می رفت که تعداد استادیوم های بازی بیش از این اندازه باشد :

بخوانید :   ثبت نام جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران

Allianz Arena

Arena Corinthians

Beira-Rio

Juventus Stadium

Maracanã

Mineirão

Morumbi

Old Trafford

San Siro

Vila Belmiro

Konami Stadium

4- گرافیک

 در این زمینه تمرکز سازندگان بیشتر بر پایه بهبود جزئیات بوده است . یکی از این موارد بهبود کیفیت تماشگران است که دیگر حالت پیکسلی و بی کیفیت نسخه 15 را ندارد . از سوی دیگر انیمیشن آنها نیز تنوع بهتری پیدا کرده است . در مورد بخش چهره پردازی نیز باید اذعان کنیم که کیفیت طراحی چهره بازیکنان بخصوص بازیکنان بزرگ ، در سطح بسیار عالی قرار دارد  . طراحی چمن بازی از زاویه بالا به مراتب بهتر از از نسخه گذشته است اما از زاویه پایین و نزدیک ، چمن حالت خطی و موکت مانندی به خود می گیرد . در نگاه اول شاید گرافیک ، پیشرفت بزرگی در قیاس با نسخه گذشته نکرده است اما اگر بازی را بیشتر تجربه کنید آنگاه متوجه جزئیاتی خواهید شد که به مراتب تجربه گرافیک بازی را واقع گرایانه تر و طبیعی تر کرده است .

5- بخش های مختلف بازی

از نظر مد و بخش های بازی ، همچنان فرمول نسخه قبلی ادامه پیدا کرده است .

Become a Legend : این بخش سنتی ، بخشی است که در آن شما می توانید یک بازیکن را بسازید و به مرور تجربه دوره ورزشی یک بازیکن توسط بازی PES برای شما شبیه سازی می شود .

Master League : مهمترین بخش افلاین بازی است که در آن می توانید با خرید و فروش بازیکن تیم خود را تقویت کنید . به گفته کونامی این بخش به مراتب در قیاس با نسخه 15 تنوع بهتری پیدا کرده است .

My Club : این بخش نیز مهمترین بخش تعاملی آنلاین بازی بشمار می رود که ایده های مسترلیگ بصورت آنلاین در آن پیاده شده است و تا حدی مشابه بخش Ultimate Team بازی فیفا می باشد . در این بخش شما می توانید رقابتی جذاب را در قالب باشگاه شخصی خود با سایر بازیکنان آنلاین داشته باشید .

بخوانید :   دانلود دیتا پک ۳ کونامی PES 2016 Data Pack 3.00 Official Konami

Divisions : بخش divisions ، لیگ رقباتی بازیکنان PES است که در سطوح خاص ، شما در آن به رقابت می پردازید و در صورت پیروزی ، می تواند به سطوح بالاتر بروید و رتبه جهانی خود را ارتقا دهید .

همچنین به مانند نسخه های قبل ، تورنومنت و لیگ های مختلف را نیز می توانید تجربه کنید . این رقابت ها می تواند در قالب کاپ های لایسنس شده نظیر جام باشگاه های اروپا یا اسیا و یا امریکای جنوبی باشد و یا می تواند تجربه یک لیگ باشد .

6- موسیقی های بازی

در زمان عرضه ، 13 ترک موسیقی در بازی وجود دارد که شاید به مانند استادیوم ها تعداد کمی به نظر می رسد ، اما نکته این است که به مرور در طی آپدیت های آینده ، این تعداد افزایش پیدا خواهد کرد . شاید مهمترین ترک قرارداده شده مربوط به ترک مشهور گروه Queen با نام “We Will Rock You” باشد .

7- سیستم آب و هوایی پویا

اما یکی از ویژگی های ناب اضافه شده به بازی ، سیستم آب و هوایی پویا است . بر این اساس شما می توانید تنظیمات بازی را طوری طراحی کنید که در نیمه اول ، هوای استادیوم نیمه ابری و بدون بارش باران باشد اما در نیمه دوم بازی بارانی باشد . تصویر زیر به طور کامل جذابیت این ویژگی را نمایش می دهد

8- عرضه بازی

در نهایت باید بگوییم که عنوان PES 16 ، با مجموعه ای از پیشرفت ها و بخش های جدید ، در تاریخ 24 شهریور بر روی پلتفرم های PS4 ، Xbox One ، PC ، PS3 و Xbox 360 عرضه خواهد شد . قیمت این اثر نیز 60 دلار خواهد بود و آپدیت اول بازی برای انجام نقل و انتقالات و بهبود ایرادات حتما باید دانلود شود .

نویسنده : سینا ربیعی

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[کل: 0 میانگین: 0]
5 پاسخ
    • MASSIF
      MASSIF گفته:

      در مستر لیگ و بکام ا لجند استادیوم ها اینجوری هستند و در بازی دوستانه فکر نمیکنم نیمی از بازی بارونی و نیمی دیگرش صاف باشد.

      پاسخ
  1. مصطفی مقدم
    مصطفی مقدم گفته:

    سلام علی اقا . توو تلگرام عکس از ارور pes 2016  رو گذاشتم ازتون خواهش میکنم کمکم کنید . موقع اجرا ارور میده . سپاس گزارم .

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *